ПоРтАл

ПоРтАл
САЗВЕЖЂЕ З

четвртак, 3. септембар 2015.

Напад на Нинића претња српском истраживачком новинарству

Штанглама по новинару Ивану Нинићу

Двојица нападача су га тукла – задобио је посекотину испод јагодице, подлив испод ока и повреде на нози
Иван Нинић (Фото Лична архива)
Иван Нинић, новинар и извршни директор НВО „Центар за владавину права”, нападнут је и повређен прексиноћ нешто пре поноћи у београдском насељу Карабурма. Нинић мисли да мотив напада може да се доведе у везу са његовим  новинарским и истраживачким радом и некадашњим активностима у Министарству привреде.
„Око 22.30 сати паркирао сам аутомобил испред зграде у којој станујем. Док сам закључавао возило видео сам двојицу како стоје пет метара од мене, на степенику тротоара куда је требало да прођем. Померили су се док сам пролазио, а потом су извадили из жбуна металне штангле дужине пола метра и насрнули на мене. Добио сам ударце по леђима, врату, ногама”, прича Нинић за „Политику”.
Док су га немилосрдно ударали, успео је, како каже, да се докопа улаза у зграду. У том тренутку нападачи су побегли.
„Уста и око су ми били пуни крви. Ушао сам у стан и испрао крв, а одмах затим позвао сам полицију”, додаје Нинић.
Прегледан је у Ургентном центру и, истиче, срећом је прошао без прелома и тежих повреда.
„Имам посекотину испод јагодице, подлив испод ока, повређена ми је нога. Не могу да подигнем десну руку због јаког бола у десном рамену”, каже Нинић.
Полицији је дао изјаву о нападу, али и свом новинарском раду.
„Припремам неке текстове и могу да наслутим да је то један од повода за напад на мене. То су истраживачке приче о кабинету председника Томислава Николића и о пребацивању државног новца за финансирање Социјалистичке партије Србије”, објашњава наш саговорник. 
Иначе, како каже, у последњих десет година бавио се борбом против корупције, истраживачким новинарством, а био је и правни саветник у кабинету бившег министра привреде Саше Радуловића.
„Све што сам урадио, потписао сам својим именом и презименом. Објавио сам између 200 и 300 текстова у разним медијима. На порталу ’Пиштаљка’ имао сам око 90 текстова. У њима помињем функционере у јавним предузећима, министре, политичку елиту, а све у контексту трошења буџетског новца. У марту сам са групом пријатеља основао НВО ’Центар за владавину права’. Од тада до данас поднео сам стотинак захтева за приступ информацијама од јавног значаја”, прича Нинић.
Он очекује да ће полиција наћи и казнити нападаче, као и да ће се открити ко је налогодавац напада.
У последњих седам дана Иван Нинић је помињан у неколико таблоида који су подсећали на „вруће” теме којима се бавио.
„У листу ’Афера’ наведено је да сам још 2012. открио да у СРС-у постоји функционер са купљеном дипломом, који је касније напредовао у каријери и није сносио последице.
Био сам нека врста покретне мете на насловним странама таблоида. У једном листу сам оптужен да сам страни плаћеник ког је ангажовала Европска унија. Тужио сам тај лист и рочиште је заказано за 18. септембар”, додаје Нинић.
У полицији су за „Политику” рекли да раде на расветљавању напада на Ивана Нинића и да трагају за починиоцима чији идентитет још није утврђен.
Удружење новинара Србије у свом саопштењу наводи да је напад на Нинића претња српском истраживачком новинарству и тражи од надлежних да хитно пронађу и казне нападаче. Независно удружење новинара Србије најоштрије је осудило, „дивљачки напад на новинара Ивана Нинића” и тражи од надлежних да идентификују и казне нападаче. Из НУНС-а подсећају да је за угрожавање сигурности особа које обављају посао у јавном информисању законом запрећена казна од шест месеци до пет година затвора.
А. Бојовићобјављено: 29.08.2015. у Политици

Нема коментара:

Постави коментар

КЊИЖАРА ПИСАЦА

Аукције. Трају даноноћно.